VVD Lingewaard pleit voor bespreken ambities en de huidige opgaven van Lingewaard

Tijdens de raadsvergadering van 15 juni pleitte fractievoorzitter Matthew van de Woerdt namens VVD Lingewaard voor het bespreken van de ambities en de huidige opgaven van Lingewaard. Hij deed dit samen met B06.

Er staan grote opgaven voor ons: huisvesting, infrastructuur, verenigingsleven, onderwijs enzovoorts. De gemeenteraad van Lingewaard heeft ooit de ambitie uitgesproken om tot 2035 niet verder te groeien dan 50.000 inwoners. Met alle ambities die er nu zijn, lijkt dit haast onmogelijk zonder in het groen te bouwen. Volgens Van de Woerdt zou Lingewaard in oppervlakte moeten verdubbelen om alle ambities waar te kunnen maken. Dat zei hij tijdens de raadsvergadering.

Het doel van Van de Woerdt en B06 was om samen met alle partijen van de gemeenteraad alle ambities te bespreken. Hoe veel kan Lingewaard nog groeien? Hoe gaat Lingewaard om met de huidige opgaven rond huisvesting, infrastructuur, verenigingsleven, onderwijs enzovoorts? Alle geluiden van links tot rechts zouden gehoord worden. Om meer een toekomstperspectief voor Lingewaard te krijgen.

Helaas zag een meerderheid van de gemeenteraad niets in het voorstel.