Masterclass 'Samen naar een duurzame toekomst’

In het najaar van 2018 houdt Alliander regionale masterclasses voor B&W- en raadsleden in het verzorgingsgebied van Liander. De masterclasses gaan over de uitdagingen op het gebied van de energietransitie.

Masterclasses 'Samen naar een duurzame toekomst’ voor gemeentes

Tekst van Alliander:

Waarom masterclasses?

Wij vinden het belangrijk met burgemeesters, wethouders en raadsleden uit gemeentes waar Liander het energienetwerk beheert, in gesprek te zijn. De energietransitie is voor colleges van B&W en raadsleden een belangrijk thema, en brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Het is van belang dat wij de energievoorziening betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar houden. Samen staan wij dan ook voor een grote uitdaging.

Hoe houden we de maatschappelijke kosten zo laag mogelijk? Hoe passen we decentrale opwek in in ons energiesysteem? Welke wet- en regelgeving is hiervoor nodig? Dit zijn onderwerpen die we bespreken en uitdiepen tijdens de masterclasses.

De masterclasses bestaan uit een interactieve plenaire introductie, verdiepingssessies en een paneldiscussie. Het programma wordt afgesloten onder het genot van een drankje.

Waar en wanneer?

De masterclasses vinden plaats in vijf verschillende steden in het verzorgingsgebied van Liander. B&W- en raadsleden kunnen deelnemen aan een masterclass in hun eigen regio.

Datum locatie

• 4 september: Arnhem

Leden van het college van B&W en beleidsambtenaren van het thema zijn ’s middags welkom. Raadsleden en burgerleden van de raadscommissie op het thema verwelkomen wij ’s avonds.

Meer weten of aanmelden?

B&W- en raadsleden in de gemeentes in ons verzorgingsgebied hebben een uitnodiging ontvangen via het bestuurssecretariaat of de griffie. Bent u B&W-lid of raadslid en wilt u alvast meer weten of u aanmelden?

Mail dan naar gebiedsregie@alliander.com